Bugün: 25 Mayıs 2012 Cuma
Anasayfam Yap Favorilere Ekle Künye
Yeni Üyelik Üye Girişi
Siyah çay mucizesi
  • Ana Sayfa
  • Foto Galeri
  • Video Galeri
  • Seri İlanlar
  • Firma Rehberi
  • Tüm Yazarlar
  • İletişim
  • SON DAKİKA
    • GÜNDEM
    • GÜNCEL
    • SİYASET
    • EKONOMİ
    • DÜNYA
    • SPOR
    • MAGAZİN
    • MEDYA
    • YAŞAM
    • POLİTİKA
    • EĞİTİM
    • TEKNOLOJİ
    • KÜLTÜR-SANAT
    • SAĞLIK
    • YEREL HABERLER
    • YURT HABER
    • ASTROLOJİ
    • KADIN
    • ŞİFALI BİTKİLER
    • CİNSELLİK
    • CEVAP VE DÜZELTME
    • +
    Abdullah Gül Google'ı ziyaret ettiAbdullah Gül Google'ı ziyaret etti
    PKK, Lice'de 10 köylüyü kaçırdıPKK, Lice'de 10 köylüyü kaçırdı
     DenizBank’ın yeni sahibi belli olduYeni sahibi belli oldu!
    Türkiye: 3 - Gürcistan: 1Gürcistan'ı Av'ladık!

    Siyah çay mucizesi

    23 Ocak 2012, 12:36
    Tweet
    Müge AYDINaydinseshaber@gmail.com
    Binlerce yıl önce Çin’in ilk imparatorlarından Shen Yung çay bitkisinin tesadüfen sıcak suya düşmesine şahit olur. Bunun büyüsüne kapılır ve sürekli çay içer… Ve o günden itibaren çay gittikçe yaygınlaşan bir içecek haline gelir.  Avrupa çayla 1600’lü yıllarda tanışır. Keşfedildiği ilk günden itibaren ise, büyük bir çoğunluğun bağımlılığı haline gelmiştir.

    ÇAYIN FAYDALARI:

    1. Hazmı kolaylaştırır,
    2. Harareti teskin eder,
    3. Bedeni dinlendirir,
    4. Uykuyu izale eder,



    Ülkemizde oldukça fazla tüketilen siyah çay, faydaları ve zararları ile yine gündemde. Son günlerde açıklanan araştırma sonuçlarına göre; günde iki bardak çay tüketmek, kalp krizi sonrası ölüm riskini oldukça azaltıyor.
    Araştırmacılar, bu şaşırtıcı sonuç karşısında çayın daha iyi incelenmesi gerektiğini söyleyerek siyah ve yeşil çayda kalbi koruma özelliğine sahip maddeler bulunabileceğini tahmin ettiklerini söylediler.

    Siyah çayın, insanlarda görülen çeşitli kanser türlerine karşı savaşta etkili olduğu daha önce bir çok çalışma tarafından dile getirilmişti. Şimdi ise bilim adamları bunun nedenini bildiklerini düşünüyorlar.
    Siyah çayın 'gizli silahı' TF-2 adında, polifenol da denilen etkin anti-kanser bileşimlerinden, bir aile. Bu da siyah çayın lezzetinin yanı sıra, çağın vebası kansere karşı şifa da barındırdığını bizlere gösteriyor.

     Bilindiği gibi çay, sudan sonra dünyada en çok tüketilen içecek. Bilinen şu kadim siyah çayın sağlık üzerinde olumlu etkileri olduğunu gösteren kanıtlar gittikçe artıyor. Bazı yakın tarihli çalışmalarda çay içmenin koroner arter hastalığının ilerlemesini yavaşlattığı, inme geçirme ve bazı kanserlere yakalanma riskini düşürdüğü bulundu. Bu da demek oluyor ki çayın faydalarına bir yenisini daha eklemek mümkün. Artık, çayın felci de önleyebildiği biliniyor.



    KRİZDEN KORUYOR

    Günde 4 bardak çay içmek damar sertliğini önlüyor. Her gün düzenli içilen çayın, özellikle kadınlarda arteroskleroza ( Damar sertliği ) karşı koruyucu olduğu bildirildi. Hollanda'da Wageningen Üniversitesi araştırmacılarından Dr. Johanna Geleinjse başkanlığındaki ekibin yaptığı araştırma, günde 1-2 bardak çay içenlerde damar sertliği riskinin % 46 azaldığını gösterdi. Bilim adamları böylece, yalnızca çay keyfi yaparken bile damar setliğiyle savaşmanın mümkün olduğunu da kanıtlamış oldular.

    Dr. Kenneth Mukamal, sonuçların beklediğinden çok daha şaşırtıcı olduğunu ve çay bitkisinin kalp sağlığı üzerindeki gerçek etkisinin, araştırma sonucundan daha az olması durumunda bile, kalp krizinden kurtulmak için hatırı sayılır bir fayda oluşturabileceğini savunuyor.
    Çalışmada çay içenler ile çay içmeyenler arasında, kalp krizi sonrası ölüm oranları da araştırıldı. Araştırma sonuçlarına göre, çay tüketimi fazla olanlarda (Günde 2 veya daha fazla bardak), çay tüketmeyenlere oranla yüzde 44 daha az kalp krizi nedenli ölüm görülüyor. Bir haftada 14 bardaktan daha az çay tüketenler ise, hiç tüketmeyenlere oranla yüzde 28 daha az kalp krizi sonucunda ölümle karşılaşıyorlar.



    İbrahim Saraçoğlu’ na göre ise, 4-5 Dakika demlenmiş çay sindirim sistemini uyarır. Eğer bunu 8-10 dakika demlerseniz keyif veren ve rahatlatan bir etki verir.
    Çay, minerallerden potasyum ve flor için önemli kaynak sayılabilir. Bir fincan çay 60 - 70 miligram potasyum ve 0.10 - 0.12 miligram flor sağlar. Çay manganez açısından zengindir. Bir fincan çaydaki miktarı 0.1 - 0.3 miligram arasında değişir.  Çay, kafein içeriğinden dolayı “uyuklamayı önleyici”, “kişiyi daha uyanık ve dikkatli duruma getirici” olarak bilinir. Ölçüyü kaçırmadıktan sonra hem çayın lezzetinden hem de vücuda sağlayacağı olumlu etkilerden faydalanmak mümkün.


  • Siyah çay mucizesi - YORUM GÖNDER
    YAZARLAR Tümü
    İnsan olana sesleniş! Prf. Dr. Nurullah Aydın İnsan olana sesleniş!
    Gerçek maç sahada değil tribünde... Mehmet Yüceer Gerçek maç sahada değil tribünde...
    Acı Bir Bayram Kutlaması Doğan Özdemir Acı Bir Bayram Kutlaması
    Hani Bayram Olacaktı? Aydın Pala Hani Bayram Olacaktı?
    Polonya Günlüğü 4 – Eğlence Kültürü Aziz Cem Polonya Günlüğü 4 – Eğlence Kültürü
    Tayyip Erdoğan ve Bahçeli'ye 9 Işık golü Murat AYDIN Tayyip Erdoğan ve Bahçeli'ye 9 Işık golü
    YÖK Orhan Kiverlioğlu YÖK
    12 Eylül'ü yargılamak Can Candan 12 Eylül'ü yargılamak
    Bir tutam şifa Müge AYDIN Bir tutam şifa
    Biraz onlar Türkçe öğrense Mehmet Koca Biraz onlar Türkçe öğrense
    GAZETE MANŞETLERİ
    SON DAKİKA
  • AB'den Yunanistan'ı atın, Türkiye'yi alın
  • Bakan Şahin'den Kayseri açıklaması
  • Kabe'de fener kavgası!
  • Rengarenk uçurtmalar Eyüp semalarında
  • Haluk Bilginer'den aşkla ilgili çarpıcı
  • Kayseri'deki patlamada 2 polis şehit oldu
  • Sakallı Yiğit, Star kadrosuna dahil edildi!
  • Çorum'da silahlı çatışma: 1 ölü, 1 yaralı
  • Eyüpspor, Şevket Sever'le yola devam dedi
  • Korsan taksiye binene 216 lira ceza
  • Erdoğan: MİT'i İmralı'ya ben gönderdim
  • Gül, sürücüsüz Google arabası ile hız
  • Abdullah Gül Google'ı ziyaret etti
  • Boşansanda aldatamazsın
  • Kazada yaralanan yavru ayı ameliyat edildi
  • FOTO GALERİ Tümü
    • ICCI 2012 törenle açıldı
      ICCI 2012 törenle açıldı
    • Aydınses 15-30 Nisan 2011
      Aydınses 15-30 Nisan 2011
    • En güzel kasaba evleri
      En güzel kasaba evleri
    • Dünya'nın en kaba ülkeleri!
      Dünya'nın en kaba ülkeleri!
    • Yurdum insanı güldürmeye devam ediyor
      Yurdum insanı güldürmeye devam ediyor
    • Gaziantep  Beşiktaş maçından çok özel fotoğraflar
      Gaziantep Beşiktaş maçından çok özel fotoğraflar
    • Osmanlı'nın İstanbul'u
      Osmanlı'nın İstanbul'u
    • İnternet takipçilerinin en çok tıkladığı kareler
      İnternet takipçilerinin en çok tıkladığı kareler
    • Dünya Güzellik Yarışması’nda Amerikalı Alexandria
      Dünya Güzellik Yarışması’nda Amerikalı Alexandria...
    • Kadınların en sık karşılaştığı hastalıklar
      Kadınların en sık karşılaştığı hastalıklar
    • Hadise frikik verdi
      Hadise frikik verdi
    • Sosyal platformlarda en çok yorumlananlar
      Sosyal platformlarda en çok yorumlananlar
    ÖZEL HABER
  • Gazeteci Murat Aydın birincilik ödülünü aldı
  • TGC Yerel Gazetecilik Ödülleri sahiplerini buldu
  • Zeki ile Metin'in yürek sızlatan hikayeleri
  • Eşini doğumda kaybeden Önal'dan ürperten iddia
  • Fatih'te tarihi vurgun
  • Süleyman Soylu'dan aydınSes’e çarpıcı açıklamalar!
  • Selman Esmerer: AKP rant sağlamada çok profesyonel!
  • HAVA DURUMU
    ANKET
    Anket Sonucu Tümü

    ?4+4+4 sizce sisteme katkı sağlayacak mı?

    VİDEO GALERİ Tümü
    • Metallica- Unforgiven 2 live
      Metallica- Unforgiven 2 live
    • Beyoncé - Best Thing I Never Had
      Beyoncé - Best Thing I Never Had
    • Şakanında böylesi
      Şakanında böylesi
    • MHP'den atılan İhsan Barutçu ekranda ağladı
      MHP'den atılan İhsan Barutçu ekranda ağladı
    • Survivor Didem web cam dansı
      Survivor Didem web cam dansı
    • Fedon- I Perieryia
      Fedon- I Perieryia
    • Lady Gaga - Alejandro
      Lady Gaga - Alejandro
    • Candan Erçetin - Git
      Candan Erçetin - Git
    • Kadın muhabir futbolcuya zor anlar yaşattı
      Kadın muhabir futbolcuya zor anlar yaşattı
    • SONER SARIKABADAYI - BUZ
      SONER SARIKABADAYI - BUZ
    • Good-bye Twitter
      Good-bye Twitter
    • Manavgat Şelalesi'nde sel uyarısı
      Manavgat Şelalesi'nde sel uyarısı
    SÜPER LİG
    ARŞİV
    Anasayfam Yap | Sık Kullanılanlara Ekle | Künye | İletişim | Sitene Ekle | Reklam| RSS 2.0 2012 © Copyright © Aydinses Medya Bilişim Eğitim Gıda Sanayi Tic. Ltd. Şti

    Yazılım: Haber-Sistemi

    Siyah çay mucizesi