YOZGAT Valisi Abdülkadir Yazıcı'nın davetlisi olarak gelen tur operatörleri ve acente temsilcileri, ildeki tarihi ve turistik yerler gezdirilerek bilgilendirme yapıldı.
Yozgat'a gelen tur operatörleri ve acente temsilcilerine, il merkezinde bulunan tarihi Çapanoğlu Büyük Cami, Saat Kulesi, Karslıoğlu Konağı, Sürmeli Anıtı, Hayri İnal Konağı ve yapımı devam eden Spor Vadisi gezdirildi. Daha sonra Nohutlu Tepe'deki sosyal tesislerde katılımcılara il genelindeki tarihi ve turistlik mekanlar hakkında bilgilendirme yapıldı. Yozgat Valisi Abdülkadir Yazıcı, tarihi ve turistik mekanların turizme kazandırılmasına yönelik çalışmaların devam ettiğini, bu alanların yerli ve yabancı turistlerin ziyaret etmelerini istediklerini söyledi. Anadolu'nun ortasında yer alan Yozgat'ın tarihi ve turistik mekanların çok fazla olduğunu hatırlatan Vali Yazıcı, şunları söyledi:
"Yozgat il merkezinde Çapanoğlu Büyük Cami, Saat Kulesi, Hayri İnal Konağı, Müze gibi tarihi yerler ile yapımı devam eden Spor Vadisi, Türkiye'nin ilk milli parkı çamlık bulunmaktadır. Sarıkaya ilçemizde Roma Hamamı, Sorgun'da Kerkenez Harabeleri ve termal tesisler, Akdağmadeni İlçemizde ormanlık alanlar içerisinde tarihi kalıntılar, Aydıncık İlçemizde Kazankaya Kanyonu Yozgat'ta bulunan tarihi ve turistik mekanlardan sadece bir kısmıdır. Bu mekanları gezip gördükten sonra turizm noktasında bizlerin göremediği konularda fikirlerinizi almak istiyoruz."
TÜRSAB Orta Anadolu Yürütme Kurulu Başkanı Ercan M. Durmuş ise, Vali Yazıcı ve Belediye Başkanı Kazım Arslan'ın daveti üzerine Yozgat'a geldiklerini belirterek, şöyle konuştu:
"Turizm çeşitlenmesi ve yayılması için gerekli çalışmaları yapıyoruz. Bu kapsamda Yozgatlılar Dernek Federasyonunun hazırladığı proje kapsamında Yozgat İline geldik ve tarihi turistik mekanlarını gezdik. Umuyoruz ki Yozgat bir destinasyonun bir kolu olarak gezi faaliyetleri düzenlenecektir."